Sen våruppdatering – www.fotografmagnus.com

Skärmavbild 2017-05-17 kl. 21.43.11.png

Hej! Februari var rätt så lugnt fotojobbmässigt så då blev det lite tid för ett hemsideprojekt. Magnus Berg är skjutinstruktör som nu satsar på egna verksamheten och behöver då en hemsida för kontakt och bokning. Eftersom jag fotograferat Magnus tidigare i egenskap av frilansande instruktör för Susegården blev det naturligt att jag fick uppdraget att få ihop en hemsida också. Kika gärna på www.cmbshooting.com!

Ett litet jobb i februari var också för Korrektor AB, ett företag i uppstartsfasen som erbjuder en paketlösning för byggnation med mobiltjänster och effektiv administration. Förhoppningsvis lossnar det för denna kund som från början varit privat och som jag tidigare fotograferat CV-porträtt åt.

I övrigt har det blivit en del fotografering för Susegården som haft kick-off för året med många nya lerduvestationer och allmän ombyggnation. I veckan fotograferade jag Stena Recycling som hade företagsaktivitet och i morgon blir det vapenfotografering för hemsidan. Modellfoton har jag smugit in som fotolärare då mina elever på LBS Halmstad haft ett samarbete med Drottning Blankas gymnasieskola i Halmstad. Det är eleverna själva som planerat mode, smink, plats medan vi lärare som gett olika teman för eleverna att tolka.

Det har blivit en del fotbollsfoto också för Kvibille BK. Här är några bilder från Halmstad BK mot Malmö FF:

 

En mycket populär bild på Facebook var denna bild från sportlovet i Norge. Spridningen blev runt 4500 personer, vilket självklart är kul.

17203048_1291523407567434_8954294233841903471_n

 

Konfirmandfoto för Harplinge kyrka blev det kring påsk vilket är kul, då det blivit en återkommande kund. Prästen Peder är numera tillbaka vilket också är trevligt. Peder har vigt ett antal brudpar som jag fotograferat och har en fantastisk förmåga att skapa värme, fin stämning och genuin omtanke och framtidstro för unga brudpar.

I början av maj höll jag för andra gången workshop för kommunikationsavdelningen på Halmstad högskola och temat var att behärska studioblixtar samt porträttfoto både i studio och utomhus. Ännu en lyckad workshop och mycket trevligt att få en sådan utmaning av duktigt folk men ändå kunna bidra till utveckling och få positiv feedback.

18198573_1349002768486164_6171303652589086372_n

Några bröllop är inbokade i år och jag har börjat träffa brudparen för planering. Som vanligt har jag fler bröllop i slutet av sommaren än i början men den 27/5 blir det ändå ett bröllop och dit är det inte mer än en vecka. Blir till att sätta batterierna på laddning och kolla så att kostymen sitter som den ska..

Slutligen har mina två söner fått vara med på bild. Först en ny bild på Alexander i djup koncentration:

17015992_1275430929176682_1115330327042325356_o

Sedan en lite äldre bild på Elliot som numera är 8 år. Här var han lite yngre:

16473790_1253184688067973_5098255413369280511_n

/Magnus

Kommentera

