Företagsfotografering – Hotell, kött och fisk

hovgardcollage

 

I fredags körde jag första fotograferingen åt Hotell Hovgård. En ny, fräsch hemsida är i produktion (www.nanoweb.se) och förhoppningsvis kommer mina bilder att bli en central del av produktionen. Ljussättningen med mycket blandljus är knepig men jag har börjat experimentera med färgfilter på min Speedlight-blixt och det blir bättre och bättre. Nästa tillfälle kan det bli till att ta med de stora blixtarna också, eftersom rummen som är i klassisk inredning är lite mörkare.

Förutom hotellfotograferingen har jag också varit i Boarp och fotograferat både Kötthallen och Fisk & Delikatess.

_19A6875-1

_19A6906-1

 

_19A7030-1

_19A7005-1

_19A7020-1

_19A7087-1

 

Hemmastudio är också på gång och i veckan väntar jag leverans av system för bakgrundsupphängning samt bakgrunder. Då kommer jag att kunna erbjuda porträttfotografering i studiomiljö hemma. Förhoppningsvis kommer det att göra att jag kan hålla igång verksamheten lite bättre även nu när vi närmar oss den mörka årstiden…

 

Lämna en kommentar